شناسایی ورتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال وبررسی دوبرند الجی و اسنوا بر اساس عناصر شناسایی شده

تاریخچه یخچال در ایران

صنعت لوازم خانگی در ایران دارای سابقه قابل توجه و بسیار مهم از نظر اشتغال می‌باشد و علاوه بر اشتغال زایی مستقیم، تعداد زیادی نیز در بخشهای خدمات، توزیع، تعمیر و… بعنوان نیروی اشتغال غیرمستقیم فعال می باشند. محصولات تولیدی این صنعت کاربردهای متفاوتی در بخشهای خانگی، اداری و تجاری دارند، که سهم مصارف خانگی آن بسیار بالا می‌باشد.

محصولات صنعت لوازم خانگی را می‌توان به دوگروه: اجزاء قطعات و محصول نهایی مصرفی، تقسیم بندی نمود که تعداد محصولات تولیدی نهائی صنعت لوازم خانگی زیاد می باشد، و طیف گسترده ای را دربر می‌گیرد. محصولات عمده این صنعت از دو منظر: تیراژ تولید و بهره مندی خانوارها، قابل مطالعه می باشد که ترتیب محصولات مذکور از هر دومنظر با ترتیب تقریباً یکسان عبارتنداز: یخچال( یخچال، فریزرو یخچال فریزر)، اجاق گاز، آبگرمکن، تلویزیون رنگی، بخاری، کولر آبی و ماشین لباسشویی.

تولید یخچال در  ایران  از سال 1339 آغاز شده، و تولید کنندگان علاوه بر مدلهای قدیمی اقدام به تولید مدلهای جدید نیز نموده اند. بطوریکه در حال حاضر  چند شرکت، یخچال بدون برفک خود را براساس مدل خریداری شده از شرکتهای الجی[1]، سامسونگ[2] و… تولید می‌نمایند. قدمت تولید یخچال در کشور و عدم پیچیدگی فناوری در این کالا باعث می گردد که شرکتهای داخلی با کمی کوشش و ایجاد واحدهای طراحی صنعتی، تحقیقات و گسترش شبکه پشتیبانی و فروش بتوانند در گام اول کشورهای هم مرز با ایران را تغذیه نمایند، زیرا به لحاظ جغرافیایی جایگاه ایران برای صادرات به این کشورها به عنوان یک مزیت مطرح می باشد.

 

2-2-1-3 وضعیت تولید یخچال در ایران

دو کالای ماشین لباسشویی و انواع یخچال و فریزر در زمره کالاهای منتخب صنعتی وزارت صنایع و معادن جهت پایش آمار تولیدات می‌باشند که اندازه تولید کالاهای مذکور طی سالهای 1380 الی 1387 وفق جدول (3) می‌باشد:

[1] LG

[2] Samsung

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش

احتمالا فاکتورهای اصلی که مستقیما می‌توانند بر اندازه خرید و نوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخوردار بوده و از عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می‌باشد.

در نتیجه برای رعایت اصل تحدید موضوع در این پژوهش به مطالعه عوامل آمیخته بازاریابی (به معنی مجموعه زمینه ها یا مقوله های مهم در مطالعه ها، تصمیم گیریی ها وارزیابی های مربوط به بازاریابی واحد تجاری)در خرید یخچال پرداخته تا بتوانیم راهکار مناسب ارائه دهیم.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-4-1 هدف کلی

هدف کلی این پژوهش شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دیدگاه فروشندگان می باشد.

1-4-2 هدف جزئی

هدف جزیی این پژوهش مطالعه دو برند الجی و اسنوا با در نظر داشتن این عناصر می‌باشد.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی ورتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال وبررسی دوبرند الجی و اسنوا بر اساس عناصر شناسایی شده  با فرمت ورد