عنوان کامل پایان نامه :
عوامل کلیدی اثرگذار بر رضایت مشتری در بخش خدمات موبایل بانک صادرات گیلان
مزایای بانکداری الکترونیکی
مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد. از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینهها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانالهای متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد. از دید موسسات مالی می توان به ویژگی های زیرا ایجاد و افزایش شهرت بانکها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علیرغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جست و جوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیای فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد (باروتی اردستانی، 1385).
براساس تحقیقات مؤسسه Data Monitor مهمترین مزایای بانکداری الکترونیک آنها عبارتند از: تمرکز بر کانالهای توزیع جدید، ارائه خدمات اصلاح شده به مشتریان و بهره گیری از راهبردهای تجارت الکترونیک. التبه مزایای بانکدای الکترونیک از دیدگاههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نیز قابل مطالعه می باشد. رقابت یکسان، نگهدای و جذب مشتری مانند مزایای بانکداری الکترونیک در کوتاه مدت(کمتر از یک سال) هستند. در میان مدت(کمتر از 18 ماه) مزایای بانکداری الکترونیک عبارتند از: یکپارچه سازی کانالهای مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانالهای مناسب با ویژگیهای مطلوب و کاهش هزینه ها (حسنی،1386).
کاهش هزینه پردازش معاملات، ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف و ایجاد درآمد نیز مانند مزایای بلندمدت بانکداری الکترونیکی هستند. ما دو دلیل اساسی برای توسعه و گسترش بحث های بانکداری الکترونیکی و اینترنتی داریم، یکی صرفه جوییهای زیاد که از طریق بانکداری اینترنتی میگردد و دوم اینکه بانکها از این طریق تعداد شعب خود را کاهش دهند و نیز تعداد زیادی از نیروهای ستادی خود را از طریق ارائه خدمات مکانیزه کاهش می دهند (سقطچی و سیدجوادین، 1385).
2-3-5- ریسک در بانکداری الکترونیکی
بانکداری الکترونیکی ویژگیهای منحصر به فردی دارد که ممکن می باشد تهدیداتی را که شامل شکل این نوع بانکداری و سطحی از مخاطرات که مرتبط با خدمات سنتی مالی، راهبردهای ویژه، عملیاتی، قانونی، و مخاطرات اعتباری می باشد. را افزایش می دهد.
این ویژگی های منحصر به فرد بانکداری الکترونیکی شامل موارد زیر می باشد:
– تغییر انتظارات مشتریان
– افزایش پدیداری شبکه های اینترنتی در دسترس عمو
سوالات یا اهداف پایان نامه :
اهداف پژوهش:
اهداف پژوهش، شامل اهداف اصلی و فرعی به تبیین زیر میباشند:
هدف اصلی:
- شناسایی عوامل موثر بر بکارگیری فناوری همراه بانک از سوی مشتریان بانک
اهداف فرعی:
- کمک به بانکها ، برای افزایش سطح کیفیت خدمات و جلب بیشتر رضایت مشتریان
- مطالعه تأثیر کیفیت خدمات و کیفیت اطلاعات در بالا بردن رضایت مشتریان
- مطالعه تأثیر بهینه و سادگی بهره گیری از خدمات موبایل از سوی مشتریان در بالا بردن رضایت آنها