شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب مشتریان

مقدمه :

مشتری و جذب مشتری یکی از مسائل مهم در صنعت بانکداری به شمار می رود که تأثیر تعیین کننده ای در ارزیابی بانکها و موسسات مالی از نظر اندازه دسترسی به اهداف بانکیشان دارد . یعنی بانکها و موسساتی که بیشتر به مشتریان اهمیت دهند و نظرات و خواسته آنان را سرلوحه کارها و اهداف خود قرار دهند ، کیفیت خدمات را افزایش دهند ، طبعا مشتریان بیشتری را جذب می نمایند و به اهداف خود نزدیکتر می شوند . لذا بایستی مشتری را شناخت و مشتری مداری را که در مشتری احساس با ارزش بودن ایجاد می کند و رضایت او را تامین می نماید در کلیه امور بانکی به کار گرفت . در این فصل به تاریخچه بانکداری ،کیفیت خدمات ، مشتری ، مشتری مداری ، رضایت مشتری ، انواع مدلهای رضایت مشتری و سایر مطالبی که به مشتری مربوط می گردد تا حد امکان می پردازیم و تحقیقات پیشین متعددی را مرور می کنیم .

2-2- تاریخچه بانکداری :

تاریخچه بانکداری به قرن ها قبل از میلاد مسیح بر می گردد . اما دوره جدید بانکداری با پیشرفت تدریجی تجارت و داد و ستد در جهان و کشف مناطق و راههای دریایی جدید و استقرار روابط بازرگانی بین شرق و غرب شکل گرفت و کم کم دامنه فعالیت اقتصادی از سواحل دریای مدیترانه به کشورهای سواحل اقیانوس اطلس گسترش پیدا نمود . این پیشرفت توام با بهره گیری روز افزون از خدمات بانکی و نتیجتا ازدیاد حرفه بانکداری در کشورهای مختلف جهان گردید .

کلمه بانک اصطلاحی می باشد که از واژه آلمانی Bank به معنای نوعی شرکت اخذ و رواج یافته می باشد و شاید هم از کلمه Banco که یک لغت ایتالیایی می باشد و به معنای نیمکت صرافان بوده می باشد گرفته شده می باشد . در هر حال بانک یا همان موسسات مالی آن روز با همان نام و روش کهن به تدریج سازمان یافته و مرکز فعالیتهای پولی و اعتباری بانکهای امروزی گردیده اند . اما در عصر جدید با پیدایش ابزارهای جدید در صنعت بانکداری به همراه تقاضای روزافزون مشتریان برای دستیابی به خدمات آسان تر بانکی این صنعت را دچار تحولی شگرف نموده می باشد . حضور شعب مجازی در قالب بانکداری الکترونیکی ارمغان جدید فناوری اطلاعات برای دنیای بانکداری و پاسخ به این تقاضای جدی می باشد . در آغاز فعالیت بانکها ، آنها سه وظیفه اساسی در اقتصاد داشتند که عبارت بود از

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش :

  • 1) شناسایی نیازهای بایدی مشتریان از دیدگاه مشتریان و کارمندان
  • 2) شناسایی نیازهای عملکردی مشتریان از دیدگاه مشتریان و کارمندان
  • 3) شناسایی نیازهای انگیزشی مشتریان از دیدگاه مشتریان و کارمندان
  • 4) مقایسه دیدگاه مشتریان و کارمندان نسبت به دسته بندی نیازهای بایدی مشتریان
  • 5) مقایسه دیدگاه مشتریان و کارمندان نسبت به دسته بندی نیازهای عملکردی مشتریان
  • 6) مقایسه دیدگاه مشتریان و کارمندان نسبت به دسته بندی نیازهای انگیزشی مشتریان

مقایسه نقطه نظرات مشتریان و کارمندان بانک سپه نسبت به اولویت نیازهای مشتریان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب مشتریان با فرمت ورد