عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه بندی موانع توسعه صادرات کنسرو تون ماهی

 حضور رقابتی پایدار

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

شرکتها و کشورها در جهان امروز به اهمیت در نظر داشتن بازارهای جهانی و کوشش جهت حضور موفق در آن ها پی برده اند. حال دیگر موسسات بزرگ تولیدی وخدماتی به افقی فراتر از مرزهای داخلی برای بسط و توسعه امور تجاری خویش می نگرند .در این راستا دغدغه بزرگ سازمانها و کشورهای فعال در بازار جهانی چگونگی دستیابی به یک حضور پایدار در این عرصه رقابتی می باشد .زیرا که رقابت در عرصه جهانی بسیار چالشی و تنگاتنگ می باشد و رقبا از کوچکترین نقاط ضعف حریف در جهت تامین اهدافشان بهره می گیرند.در حیطه حضور رقابتی پایدار در بازار تحقیقات مختلفی از جانب صاحبنظران انجام گرفته که در ذیل به عمده ترین آنها تصریح می گردد.

  مفهوم مزیت رقابتی پایدار[1]

بایستی در نظر داشت که مبنای اصلی موفقیت یک شرکت دستیابی به یک مزیت رقابتی پایدار و حفظ آن می باشد. در واقع، درک اینکه چه منابعی و یا کدام رفتارهای شرکت منجر به مزیت رقابتی می گردد موضوع اصلی در استراتژی بازاریابی می باشد. ( 2004، Kurien)

مزیت رقابتی زمانی پایدار خواهد بود که دیگر شرکت ها قادر نباشند مزیت های این استراتژی را تقلید کنند.(2006 ، Ponte )

   یک مزیت رقابتی می تواند نتیجه به کارگیری یک استراتژی ایجاد ارزش باشد که به گونه همزمان توسط رقبای فعلی یا بالقوه مورد بهره گیری قرار نگیرد

[1] -Sustainable competitive Advantage(SCA)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلی پژوهش:

شناسایی معضلات اصلی در توسعه صادرات کنسروتون ماهی

اهداف فرعی شامل :

رتبه بندی موانع شناسایی شده

ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت موجود   صنعت تون ماهی

ارائه راهکارهایی برای افزایش در آمد غیر نفتی از طریق توسعه صادرات غیر نفتی

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  شناسایی و رتبه بندی موانع توسعه صادرات کنسرو تون ماهی با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه