عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه¬بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رفاه شعب بانک رفاه شهر بوشهر

تعریف رضایت الکترونیک

بعضی از تعریف­های رضایت الکترونیک عبارتند از:

رضایتمندی الکترونیک به معنای خرسندی یک مشتری با در نظر داشتن تجربه پیشین خریدش از یک بنگاه بازرگانی الکترونیک می باشد[1](تیلور, 1995).

رضایت الکترونیک عبارت می باشد ازمیزان رضایت مشتری از پشتیبانی برای دریافت و ارسال سفارشهای کالا یا خدمات، خدمات پس از فروش، بهای کالا یا خدمـات، کیفیت مطالب وب سایت، سرعت وب سایت ، قابلیت اعتماد به وب سایت، سهولت بهره گیری از وب سایت، امنیت (مالی، حفظ اسرار شخصی)[2]( لی , 2001).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-7- مروری بر کاربرد نظریه فازی

منطق فازی که در برابر منطق کلاسیک مطرح گردید، ابزاری توانمند جهت حل مسایل مربوط به سیستم‎های پیچیده‎ای که درک آنها مشکل و یا مسایلی که وابسته به استدلال، تصمیم‎گیری و استنباط بشری می‎باشند، به شمار می‎آید. انتخاب یک روش و رویکرد مناسب برای مدل‎سازی یک سیستم، به گونه کامل بستگی به اندازه پیچیدگی آن سیستم داشته؛ پیچیدگی نیز ارتباط معکوس با اندازه دانش و شناخت ما از آن سیستم دارد. واضح می باشد که بشر تمایل دارد یک سیستم را با بیشترین دقت ممکن مدل‎سازی نماید؛ اما چنانچه شناخت کافی نسبت به آن نداشته باشد، مجبور می باشد که دقت مورد انتظار از مدل را با اندازه شناخت خود از سیستم منطبق نماید. سیستم‎هایی را که دارای پیچیدگی کم و پس عدم قطعیت پایین هستند، می توان با بهره گیری از معادلات ریاضی، با دقت بالا مدل نمود. سیستم‎هایی که دارای پیچیدگی متوسط هستند را می‎توان با بهره گیری از شیوه‎های مدل- آزاد مانند شبکه‎های عصبی مصنوعی مدل‎سازی نمود. در انتها، منطق فازی بهترین وسیله برای مدل‎سازی سیستم‎هایی می باشد که دارای پیچیدگی زیاد بود و داده‎های کافی از آنها موجود نیست و یا اطلاعاتی که در مورد آنها در اختیار داریم، مبهم و غیر صریح می باشد (اصغرپور، 1385). از سوی دیگر، روشی می باشد که ساختار محکم و مشخصی دارد و این دو عامل باعث شده که این تئوری با سرعت جایگاه خود را در زمینه‎های مختلف پیدا کند. سیستم‎های فازی را می‎توان به عنوان سیستم‎های دینامیکی غیرخطی در نظر گرفت که قادرند سیستم‎های واقعی را هر چقدر پیچیده، از روی داده‎های تجربی و براساس محاسبات عددی با دقت خاص تقریب بزنند. در یک مدل ایده‎آل، بایستی بتوان از اطلاعات کیفی و کمی و مدل‎های ریاضی بهره گیری نمود. تئوری مجموعه فازی راهی برای دستیابی به این مدل ایده‎آل می باشد (منهاج، 1386)

Taylor [1]

Lee [2]

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف این پژوهش را می­توان در دو بعد اصلی و فرعی درقالب موارد ذیل دسته­بندی نمود:

هدف اصلی:

  • شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر

اهداف فرعی:

  • تعیین عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
  • سنجش اندازه اهمیت هر یک از عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
  • اولویت­بندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه¬بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رفاه شعب بانک رفاه شهر بوشهر  با فرمت ورد